sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Harrastuksena hiihto?


 

Olen aloittanut elämässäni monenmoisia harrastuksia.
Viimeisimmistä voin mainita:
nyrkkeilyn, jalkapallon, golffin ja joogan.

Innostuin aluksi suuresti 
ja sitten ei vaan enää tapahdukkaan mitään.
Hiihdon kanssa semmoista ei onneksi ole tullut.
Tai sitten on tullut kesä väliin, ja talven tultua uusi into.
Ja viikko Ylläksen laduilla oli unohtumaton!

Ja mulla on loisto sukset. 
Tollaset Karhut, voiteluvapaat, optigripit.
Löytyy luistoo ja löytyy pitoo.
Ja ne kyllä toimii mun tasosella hiihtäjällä todella hyvin.

(Tosin on mulla myös erityisen laadukkaat:
nyrkkeilyhanskat, nappikset, golfbägi ja joogamatto, 
muutamia mainiten..)


Varsinainen innoittaja hiihtoladulle:





Mun empiirinen tutkimus osoitti, 
että ne joilla on hiihtopuku liitävät ladulla! 
Tuulipukutyypit eivät.
Lisäksi unohdin omat monot kotiin,
onneksi sain vuokrattua paikanpäältä.

 


Näät kuvat on Velhon kodalta.


Nyt on talven hiihdot hiihdelty 
ja nykylajina on haravointi..

4 kommenttia:

  1. :D toi hiihtoinnostus munkin pitäs vielä kokea..jalkapallon, ratsastuksen, zumban, melonnan (en sentää ostanu kanoottia) kotijumppavideoiden ja jumppapallon lisäksi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Innostuksesta toiseen! "Kiva" kuulla, että en ole "harrastan harrastuksia" innostuksen kanssa yksin. Kanootti harrastusvälinehautausmaaltani myös vielä puuttuu. Ehkä ensi kesänä soutuveneen sinne hommaan.. Jatketaan näitä Laura!

      Poista
  2. Vähänkö päheet sukset! PINKIT KUKKASILLA! Tommosilla mäkin voisin hiihtää. Se on tärkeetä, ettei tartte voidella, mä en oikeen hallitte sitä hommaa. Tai sit lipsahtaa sitä pitoo vähän liikaa ja on siinä ladussa kiinni niinku ois liimattu... Hiihtäminen on kyllä mukavaa puuhaa. Siinä lepää mieli, ei tartte ajatella mitään, jos ei halua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiina! Päheet on, ja juu todella toimivat. Ylläksellä mökkinaapuri hioi suksiaan, kun lähdin lenkille. Olin ladulla lähes kolme tuntia, ja kun tulin takaisin, tämä naapurin setä hioi edelleen suksiaan. Jotkut ilmeisesti nauttiavat siitä. Minä nautin kyllä enempi ladulla "liitelystä" (melkosta tamppaamista kyllä se mun hiihto).
      Hiihtäessä on jotenkin yhtä luonnon kanssa. Se on hieno tunne. Enkä kyllä ihmettele, että luonto on innoittajana niin monella taiteilijalla. Paras psykiatri ikinä!
      No nyt keväisempiin lajiehin!

      Poista